Przez kilka miesięcy uczniowie klasy 1c pod opieką Pana Michała Luberdy realizowali program "Kształtowanie przestrzeni". Program ten jest organizowany przez Izbę Architektów RP dla młodzieży szkół ponadpodstawowych pod honorowym patronatem: Minister Edukacji Narodowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Głównymi założeniami programu były rozwijanie u uczniów świadomości przestrzeni, przede wszystkim tej, którą zamieszkują, użytkują. Zobacz zdjęcia w galerii >>
Przez kilka miesięcy uczniowie klasy 1c pod opieką Pana Michała Luberdy realizowali program "Kształtowanie przestrzeni". Program ten jest organizowany przez Izbę Architektów RP dla młodzieży szkół ponadpodstawowych pod honorowym patronatem: Minister Edukacji Narodowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Głównymi założeniami programu były rozwijanie u uczniów świadomości przestrzeni, przede wszystkim tej, którą zamieszkują, użytkują. Rozwijanie rozumienia estetycznych, technicznych, społecznych, kulturowych aspektów środowiska zbudowanego. Kształtowanie w uczniach rozumienia procesów planowania, projektowania i realizacji oraz doceniania dziedzictwa, tradycji architektonicznych. Podczas 10 godzin lekcyjnych podzielonych na 5 bloków tematycznych uczniowie poznawali zagadnienia związane z architekturą. Pierwszy cykl zajęć dotyczył tematu, "Czym jest DOM?". Uczniowie zastanawiali się nad znaczeniem słowa dom, po co nam domy, jak dawniej mieszkali ludzie i jak obecnie wyglądają ich własne domostwa. W drugim cyklu ucząc się rysowania rzutów i planów, projektowali w pracowni komputerowej własne domy jednorodzinne. Trzeci cykl skupił się na zagadnieniu architektury miejskiej, rodzajów i kategorii budynków w mieście oraz na współczesnym projektowaniu przestrzeni publicznej. Czwartą częścią programu była wycieczka po zabudowie Nowej Huty z uwzględnieniem przykładów zagospodarowanie przestrzeni publicznej w naszej dzielnicy. Ostatni, finałowy etap programu to tworzenie makiet "wymarzonego osiedla", gdzie uczniowie w grupach projektowali budynki i przestrzeń między nimi. Zobacz zdjęcia w galerii >>