W dniach 27 i 28 stycznia studenci z Gruzji, Ukrainy i Chin prowadzili warsztaty dla uczniów klas I i II w ramach projektu Discover Diversity (Feel Inspired). Celem projektu jest propagowanie wielokulturowości, burzenie stereotypów i uprzedzeń wśród młodzieży.
AIESEC to międzynarodowa organizacja studencka, licząca ponad 38 000 członków. AIESEC działa w ponad 105 krajach, na ok. 1100 uniwersytetach. Organizacja umożliwia młodym ludziom odkrywanie własnego potencjału, m.in. dzięki udziałowi w praktykach zagranicznych oraz licznych konferencjach, seminariach i projektach tworzących globalne środowisko edukacyjne. AIESEC pomaga studentom rozwijać wrażliwość kulturową, zdolność aktywnego uczenia się, przedsiębiorczość i odpowiedzialność społeczną. Każdy dołączający do Organizacji student bierze udział w Programie Rozwoju, w ramach którego ma możliwość stopniowego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności.
AIESEC w Krakowie - Komitet Lokalny w Krakowie obchodził w zeszłym roku 30-lecie swojego istnienia. To doświadczenie oraz zaangażowanie naszych członków, pozwala nam organizować każdego roku: przyjazd kilkudziesięciu praktykantów zagranicznych, wyjazd kilkudziesięciu polskich praktykantów na praktyki zagraniczne, szereg projektów zajmujących się różną tematyką (m.in. employer branding, inicjatywy charytatywne, społeczne, edukacyjne i inne), Dni Kariery (największe targi pracy w Polsce) oraz kilka konferencji i wydarzeń dla naszych członków oraz przyjaciół organizacji.
Diversity Projekt powstał po to by stworzyć świadomą, efektywną i profesjonalną współpracę pomiędzy studentami, organizacjami pozarządowymi oraz placówkami oświatowymi dla wykorzystania ich potencjału, aby w pozytywny sposób wpływali na społeczeństwo. W celu jak najlepszego spełnienia potrzeb każdej ze stron został on podzielony na dwa podprojekty:
• Feel Inspired - sÄ… to warsztaty prowadzone przez praktykantów w liceach i gimnazjach na tematy przedsiÄ™biorczoÅ›ci, generowania pomysłów biznesowych, finansów, efektywniejszego podejmowania decyzji, strategii marketingowych czy promowanie umiejÄ™tnoÅ›ci liderskich. MajÄ… one na celu propagowanie wielokulturowoÅ›ci, burzenie stereotypów czy uprzedzeÅ„. Narodowa nazwa projektu to ENTER YOUR FUTURE.